Thursday, February 17, 2011

Ride To Kuching-Sri Aman-Kuching

Assalamualaikum

Pada hari ahad, 12/12/2010 4 org rider MBC telah berjaya melakukan ride dari kuching ke Sri aman, kemudian Ke kuching semula (+- 400km) mengiringi dato donat serta isteri datin intan yg dalam perjalanan pulang ke kuching dalam ekspedisi borneo ride mereka. Rider2 yang mengambil bahagian dalam ride ini adalah :

1. Skullmetalz (Modenas Kristar)
2. Sshadow (Yamaha RXZ Catalyzer)
3. Nazrullah (Modenas GT128)
4. Lai (Honda EX5 Class 1)
5. Donat (Honda Africa Twin)
6. Intan (Kawasaki ER6N)

rider2 datang dari pelbagai latarbelakang dan kelab namun bergerak di atas nama MBC dan ride ini tidak lain dan tidak bukan bertujuan untuk mengeratkan lagi silaturrahim antara rider2 di Sarawak amnya dan di Kuching khasnya.

Alhamdulillah, sepanjang ride ini tidak ada sebarang perkara yang tidak diingini berlaku. perjalanan sangat lancar ketika pergi mahupun balik.

Selain dari hanya berinteraksi di dunia maya, aktiviti2 sebegini boleh membantu kita mengenali lebih ramai rakan2 baru. Sy berharap selepas ini lebih banyak aktiviti sebegini dapat diadakan dan lebih ramai rider2 dari borneo menyertainya. barula nampak hidup aktiviti permotoran kita di sini. takkan nk main2 dlm porum aje kan..peacee Cheesy









No comments:

Post a Comment