Tuesday, July 12, 2011

Aku Hanyalah Seorang Rider

Minggu ni nak pakai bahasa melayu plak.. letih gak nak speaking2 ni... ahahaha.  Aku nak cerita pasal kehidupan aku.  Aku ni memang suka bawak moto...tapi yang menyedihkan ada gak sesetengah orang melabelkan orang seperti saya ni sebagai mat rempit.  Mesti rakan2 saya yang lain pun kurang senang dengan gelaran yang diberikan kepada kami hanya disebabkan kami membawa moto!!   Ooo... kalo pak imam pakai moto, makcik cleaner pakai moto, pak guard pakai moto... tu pun kira mat rempit la? Pergh... terbaik la korang ni... Aku pun terkilan gak kalo orang kata aku macamni.. bukan aku tak respect diorang.  Sepanjang aku dah ada lesen ni, baru je setahun lebih, aku dapat banyak pengalaman dari ride2 yang aku ikut.. meter moto aku pon dah nak sampai 20 000km.

MODENAS X-CITE DALAM KENANGAN


"Jauh perjalanan, luas pemandangan".  Memang best ride jauh2.. Ada gak orang tanya aku, "korang jalan jauh2, lepas tu lepak sekejap dan pulang, apa korang dapat?"  So aku jawab la balik, "korang jalan2 dekat Parkson, Spring, Sarawak Plaza, lepas tu pulang.. korang ada beli apa2 ke??"  Haaa... tau pun diam... Memang nampak tak memberi faedah jalan jauh2... tpi kami dapat pengalaman, perasaan yang tak dapat diungkapkan dengan kata2... hahahaha... So, bagi sesiapa yang sering melabelkan kami dengan mat rempit ( kalo kami mat rempit pon,. ko apsal??) korang pikir la lagi... Belajar tinggi2.. tpi suka2 je nak kondem, nak komen2 orang... masing2 ada minat der... memang kita ditempatkan di sesuatu tempat itu atas takdir..  ada yang kaya, ada yang miskin, ada yang dapat sambung belajar, ada yang tak...namun benda tu boleh berubah... Allah sendiri takkan mengubah sesuatu kaum tersebut melainkan mereka mengubah sendiri... Melalui dunia permotoran la aku berkenalan dengan ramai orang... Majoriti yang aku kenal lebih tua dari aku.. ada yang dari semenanjung, luar negara pun ada.  Walaupun aku tak mampu nak pergi luar dari negeri Sarawak ni, aku bleh tahu dunia luar disebabkan hubungan aku dengan rakan2 aku.  Maaf la kalo ada sesetengah pihak tak suka apa yang aku cakap ni... tapi kalo korang berdiri di tempat aku... mungkin korang akan faham.. Setiap orang ada kemahuan dan kehendak masing2.. tpi aku pun ada gak kekurangannya,...

No comments:

Post a Comment